بازاریابی

بازاریابی، فرایندی است که بین تواناییهای شرکت و نیازهای مشتریان تعادل ایجاد می‌کند. انتخاب بهترین کانال‌ها برای بازاریابی و تبلیغات می تواند به فروش بیشتر شما با هزینه ی کمتر کمک کند. مشاورین ما می‌توانند به شما در آماده‌سازی استراتژی بازاریابی‌تان کمک کنند.

به گفته ی پیتر دراکر، "هدف بازاریابی ، فروش فراوان است . هدف این است که مشتری را شناخته و نیازهای او را درک نموده ، به طریقی که کالایا خدمت ، با نیازهای او منطبق گردد و کالای خود را به فروش برساند."

بقا و گسترش هر کسب و کاری وابسته به جایگاه آن برند در بازار دارد و ماندگاری و توسعه جایگاه در بازار متناسب با عملکرد بازاریابی آن برند دارد. از آنجایی که بازاریابی علمی پویاست و دائما در حال به روز شدن است؛ وجود یک تیم متخصص در این زمینه برای پیگیری و ارائه و پیاده سازی بهینه برنامه ی بازاریابی امری است فوق العاده ضروری. یک انتخاب اشتباه در این حوزه می تواند بخش قابل توجهی از منابع شما برای پیشرفت برندتان را به مخاطره بیاندازد.

امروزه ما جهت موفقیت در فرایند فروش نیازمند یک همراهی با مصرف‌کنندگان تا پس از مصرف هستیم. مدیران بازاریابی موفق در دنیا امروزه می‌بایست تا پس از مصرف با مصرف‌کنندگان در ارتباط بوده و نیازهای آنان حین و پس از مصرف را نیز پاسخ گویند. لذا فروش بخش کوچکی از عملیات بازاریابی‌ست.و بایستی برای تمام این فرآیند ها برنامه ای مدون داشت.

بازاریابی را می توان در این جمله خلاصه نمود؛ ‌همگام سازی تک تک ‌فعالیت‌های ‌یک شرکت به منظور ‌افزایش فروش.
بازاریابی به عنوان فرآیندی مدیریتی-اجتماعی تعریف می‌شود که به وسیله آن، افراد، گروه‌ها و سازمان‌ها از طریق تولید، عرضه و مبادله کالا (و خدمات) با یکدیگر، به تأمین نیازها و خواسته‌های خود اقدام می‌کنند.

تبلیغات و فروش، تنها بخش کوچکی از عملیات بازاریابی‌ هستند ...

تفاوت بازاریابی و فروش:


بازاریابی شامل هر اقدامی است که شما به منظور دستیابی به مشتریان و ترغیب آن‌ها انجام می‌دهید. امّا فرایند فروش شامل هر اقدامی است که شما آن را با هدف بستن قرارداد فروش و گرفتن امضای مشتری انجام می‌دهید. فروش به نتایج توجه کمی دارد و صرفاً بر روی رشد تمرکز می کند، امّا بازاریابی در جستجوی افق‌های دوردست و هدف آن گسترش برند خود است.

تفاوت بازاریابی و تبلیغات:


تبلیغات انتشار پیام‌های ترغیب کننده است به منظور معرفی و ترویج محصولات و خدمات شرکت به مشتریان موجود و بالقوه در ازای پرداخت مبلغی معین، امّا بازاریابی برنامه‌ریزی، اجرا و هدایت هدفمند، ترکیبی از فعالیت‌های تجاری است که به قصد آشنا کردن خریداران و فروشندگان به یکدیگر به منظور تبادل منافع یا انتقال محصول انجام می گیرد.

رویکرد ما در بازاریابی کمک به مخاطبین برای دستیابی به راه‌حل‌های مؤثرتر می‌باشد.
بر اساس این رویکرد و باور به اصل «کمک به بنگاه‌های اقتصادی برای رشد کسب‌وکارشان» در تمامی مراحل از جمله مشخص نمودن بازار هدف، تدوین استراتژی بازاریابی، اجرای کمپین‌های اینترنتی، تحلیل فعالیت‌های مشتریان شما در فضای مجازی و استفاده از این تحلیل‌ها برای بهبود و توسعه‌ی استراتژی‌های بازاریابی کسب‌وکارتان همراه شما هستیم.


ارکان بازار یابی

توزیع (Place)

فرایند رساندن کالا یا خدمات به دست مشتریان برای استفاده یا مصرف گفته می‌شود. توزیع میتواند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم و از طریق واسطه‌ها انجام شود. تمامی این حوزه ها باید بررسی شوند تا بیشترین بازدهی را ، بتوانیم داشته باشم. از جمله این حوزه های توزیع: مناطق تحت پوشش، کانال‌های توزیع، محل خروجی خرده فروشی، لجستیک، موجودی انبار برای کالا (یا ظرفیت ارائه خدمات)، حمل و نقل و ... .

کالا یا خدمات (Product)

مجموعه ای از این کالا یا خدماتی است که یک کسب و کار قصد ارائه و فروش آنها را دارد که شامل کیفیت، تنوع، طراحی، انواع گارانتی و خدمات پس از فروش، اندازه، بسته‌بندی، نام تجاری، بازدهی و .. است..


کارکنان شرکت (People)

کارکنان شرکت نمایندگان و سفیران برند شما هستند. دانش و تجربه ی آنان مستقیم و غیر مستقیم بر نتیجه ی کار شما تأثیر خواهد داشت. جدای از مهارت ها، کار تیمی و ارتباطات آنها میتواند پلی باشد برای پیشرفت برند شما لذا هیچگاه قدرت کارمندان خود را دست کم نگیرید.

برنامه های پیشبردی (Promotion)

شامل فعالیتهایی می‌شود که مزایای کالا را به آگاهی می رساند و مشتریان هدف را تشویق به خرید آن می‌کند. که از جمله ارکان آنها می توان به تبلیغات و روابط عمومی و فروشنگان اشاره کرد


   - تنظیم شدن قیمت با مزایای محصولات یا خدمات و هزینه آن ها
   - زمان بالا یا پایین بردن قیمت ها
   - تاثیر تغییر قیمت ها بر مشتریان و رقبا
   - تشخیص زمانی که میبایست تخفیفات و ارزان فروشی بیش از حد را اعمال کند

قیمت گذاری (Priceing)

به فرایند اعمال قیمت به سفارشات خرید و فروش خواه بصورت دستی یا خودکار، قیمت‌گذاری گفته می‌شود. قیمت گذاری صحیح به پارامترهای روبرو بستگی دارد:


پردازش (Process)

روشی برای اینکه سفارشات پیگیری شوند و مشتریان راضی و خدمات انجام شوند.

شواهد فیزیکی (Physical Evidence)

شواهد ملموسی که مشتریان دریافت میکنند. مانند تراکت یا بروشور به مناسبت خاصی.

طرح یا برنامه بازاریابی (Marketing Plan) یک برنامه تبلیغاتی است که به شیوه ی اجرای استراتژی بازاریابی شرکت کمک می کند.
اصطلاح طرح بازاریابی برای تشریح روش‌های به کارگیری منابع بازاریابی برای رسیدن به اهداف بازاریابی به کار می‌رود.
اصولاً هر برنامه بازاریابی شامل بخش های اصلی زیر است:

  - اهداف بازاریابی یا (Marketing Goals): پس از تحلیل وضعيت کنونی شرکت، رقیبان و شرایط بازار مي‌توان نسبت به تعيين اهداف بازاريابی اقدام نمود. هدف اصلی از برنامه ریزی بازاریابی، ايجاد تعادل و تناسب بين محصولات و بازار هدف آن است.
  -  استراتژی بازاريابی یا (Marketing Strategy): روش رسيدن به اهداف بازاريابی را استراتژی بازار یابی می نامند. استراتژی روند منتخب براي دستيابی به هدفی مشخص و همچنین ابزار رسيدن به اين هدف را در چهارچوب زمانی مشخص می كند. هر چند اين برنامه ریزی شامل جزئيات روزانه كار نمي‌باشد. بصورت كلی استراتژی های بازاريابی به ارکان بازاريابی (هر هفت مورد یاد شده) مرتبط هستند.
  - تاكتيک های بازاريابی یا (Marketing tactics): فرآیندهای تبديل استراتژی به برنامه‌های كاری را تاکتیک های بازاریابی گویند، هر برنامه كاری شامل جايگاه کنونی شركت، اهداف و فعاليتها، مسئوليتها، زمان شروع و پايان كار و نیز هزينه‌ها مي‌شود.


   تحقیقات بازاریابی، عبارت است از فعالیت‌هایی که ارتباط لازم را بین مصرف کنندگان، خریداران و مدیران بازاریابی از طریق تبادل اطلاعات برقرار می‌کند.
   در ابتدا هدف بازاریابی، پیدا کردن تکنیک‌هایی برای افزایش فروش بود و فهم و درک مشتریان هیچ جایگاهی در بازاریابی نداشت اما با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی تولید و پیشی گرفتن تولید کالاها و عرضه نسبت به تقاضا، مدیران بازاریابی به طور فزاینده‌ای اهمیت فهم و درک مشتریان پی بردند و امروز شعار بازاریاب‌ها این است: شناخت و درک خریداران به صورت انفرادی همراه با شناخت یک بخش بازاریابی تخصصی.
   از تحقیقات بازاریابی در تعیین سیاست‌های بازاریابی استفاده می‌شود و به این ترتیب از عوامل قابل کنترل و خارج از کنترل بازار به بهترین صورت استفاده می‌شود. در واقع تحقیقات بازار کمکی برای کارخانه‌های تولیدی است تا خطر اتخاذ تصمیم‌های اشتباه در آن‌ها کم شود، یا در کمپین‌های تبلیغاتی به این آگاهی برسند که مخاطب چه چیزی را دوست دارد، یا اینکه بعد از کمپین به تأثیر تبلیغ خود پی ببرند.
    امروزه تمامی شرکت‌های پیشرو در عرصه تولید و تجارت، جهت اثر بخشی بازاریابی از مجموعه‌ای از فنون تحقیقات بازاریابی بهره می‌گیرند و تحقیقات بازاریابی یکی از قوی ترین و مؤثر ترین ابزارهای تصمیم سازی برای مدیران بازاریابی به شمار می‌رود.


روش های مطرح بازار یابی





اشتیاق ما نهفته در موفقیت برند شماست ...

شرکت ما متشکل از افرادی است که سالها در حوزه موضوعات مختلف و محصولات و خدمات متنوع در داخل و خارج ایران مشغول اند و تجربیات گرانبهایی در این حوزه ها کسب نموده اند. امروز مفتخریم تا با در اشتراک گذاشتن این تجربیات به درخشش برند های دیگر در حوزه های مختلف کمک نماییم. متخصصین این مجموعه با در اختیار داشتن توان فکری و خلاقیت وایده های ناب در حوزه های مختلف در کنار تجربیات گرانبها در این سال ها بر آنند تاپیاده سازی ایده های نو در گسترش برند شما سهیم باشند. نیاز به یک تیم متخصص در هر یک از این حوزه ها در میان شرکت های ایرانی و برند های با سابقه و همچنین نوپا تا شکل گیری مفهومی درخور برند شما یک اصل اساسی و مهم است.
مجموعه ی رایان نت هم اکنون با داشتن چندین شخصیت حقوقی در داخل و خارج ایران خود نمونه ای بارز از توانایی ما در پیاده سازی گفته هایمان است. کسب و کار های زیر مجموعه این شرکت در ایران و بین الملل گواه این مدعاست.


 

آنچه بر آن می بالیم، تخصص چندین ساله ی مجموعه ی ما در بازاریابی حوزه های مختلف است


مجموعه ی رایان نت، با داشتن سابقه ای طولانی در زمینه ی بازاریابی و گرد هم آوری متخصصین این حوزه به همراه ارتباطات گسترده قصد دارد تا در شکل دهی و بهینه سازی برند های نوپا و توسعه ی برند های کهنسال ایرانی، آنها را در نیل به اهدافشان در این مسیر پشتیبانی کند.

برندیجیتال