تبلیغات

به عقیده ی کاتلر،امروزه ما در نسل سوم بازاریابی جهت موفقیت در فرایند فروش نیازمند یک همراهی با مصرف‌کنندگان تا پس از مصرف هستیم. مدیران بازاریابی موفق در دنیا امروزه می‌بایست تا پس از مصرف با مصرف‌کنندگان در ارتباط بوده و نیازهای آنان حین و پس از مصرف را نیز پاسخ گویند.

با بودجه های محدود و مشکلات مالی سر و کله میزنند این تبلیغات اساسی ترین نوع تبلیغ بحساب می آید.

از جمله دلایلی که تبلیغات را تبدیل به یک اصل مهم می کند:

- تنها موردی است که در محیط رسانه ها قابلیت ‌کنترل دارد
- توسط آن قادرید بر روی مخاطبین مورد نظر خود متمرکز شوید.
- افزایش آگاهی از برند را به دنبال خواهد داشت.
- تبلیغات، اعتبار پیام برند شما را افزایش می‌دهد.
- تبلیغات بر سایر فعالیت سازمان اثر تقویتی دارد.

افزایش روز افزون حجم تبلیغات (هرگونه تبلیغات) موجب شده تا مخاطبان به دنبال حذف تبلیغات از زندگی خود باشند. این مطلب نشانگر آن است که تبلیغات اینچنین نه تنها می تواند هزینه های هنگفتی را برای صاحبان کسب و کار در پی داشته باشد بلکه اثر معکوس نیز در ذهن مخاطب بوجود آورد. حتی اگر مخاطب به آن محصول یا خدمت نیاز داشته باشد ناخودآگاه باز هم از برند شما فاصله می گیرد. پس استراتژی تبلیغات صحیح و حساب شده از خود تبلغات مهم تر است. از این رو انتخاب یک تیم تبلیغاتی با تجربه و خلاق اولین قدم در این حوزه است.

مقصود از تبلیغات، اطلاع‌رسانی به مخاطب هدف در مورد محصولات و خدمات و نیز ایجاد یا تحریک تقاضا برای محصولات یا خدمات برند خود است. در واقع هدف نهایی تبلیغات ، افزایش آگاهی است. جدای از دیگر مشکلات شرکت‌ها، در مورد ارزیابی میزان کارآمدی تبلیغات، انتظارات شرکت از سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای کمپین تبلیغاتی، افزایش سود و شهرت برند با تشویق و تحریک مصرف‌کنندگان برای خرید بیشتر است.

با افزایش مشاغل و گسترده شدن اصناف بازار، رقابتی میان تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات و خدمات به وجود آمده است. در این شرایط تجارت مستلزم جذب مشتریان بیشتر و پیشی گرفتن از رقبای تجاری است. تبلیغات به تمام اشکالی که وجود دارد همه ابزاری برای رقابت در این بازار گسترده به شمار می روند.

زمانی که صحبت از تبلیغات مدرن می‌شود، تبلیغات اینترنتی به هنوان گزینه ی اصلی در ذهن همه شکل می بندد. تبلیغاتی که سرشار از مزایای کوچک و بزرگ است: ارزان بودن، فراگیری، ماندگاری، هوشمندانه‌ بودن، شبانه‌روز قابل دسترسی است و هر زمان که نیاز باشد قابل تغییر است و... . زمانی که شرکت ها

"تبلیغات ممکن است با تغییر خود نیازها، تقاضا را افزایش بدهد"

اثر بخشی و اهمیت تبلیغات :


تحلیل اثر رفاهی تبلیغات به شدت به اثر تبلیغات به قیمت های بازار بستگی دارد. در بسیاری از شرایط، تبلیغات که قیمت های بازار را بیش تر (کمتر) می کند، از نظر مردم بیش از اندازه (کم تر) است. یک مدل برای نشان دادن اثرات تبلیغات بر قیمت های تعادلی، هزینه های تحقیق و رفاه اجتماعی در بازارهای انحصاری و رقابتی با تکامل ناقص، است. هنگامی که تبلیغات دارای اطلاعات مفیدی باشد باعث می شود که هزینه ی تحقیق مشتری کاهش پیدا کند و حتی اگر قیمت های بازار هم افزایش پیدا کند، هم تولید کننده و هم مصرف کننده رضایت خواهند داشت.


مدیریت تبلیغات :


مدیریت تبلیغات شامل تجزیه و تحلیل، طرح ریزی، اجرا و کنترل برنامه های تبلیغاتی یک سازمان به منظور برندسازی و افزایش سودآوری و ارزش آن سازمان است. تبلیغات فعالیت های خاصی در بازاری کردن کالاها با هدف آگاه ساختن مردم از محصولات و خدماتی است که به فروش می‏رسد. تبلیغ در حالی که مردم را آگاه می‏سازد و کالا را مشهور می‏کند، آنان را نیز به امری ترغیب می‏نماید. تبلیغات را با توجه به شکل و نوع ارسال پیام یا شیوه اجرای و القایی آن به تبلیغات مستقیم و تبلیغات غیر مستقیم و از لحاظ موضوعی عمدتاً به تبلیغات تجاری و تبلیغات سیاسی تقسیم می‌کنند. چنین تقسیم بندی برای تسهیل فهم نقش و کارکرد تبلیغات است و در عمل غیر ممکن به نظر می‌رسد.

کلودهاپکینز در خصوص مواردی که یک آگهی را موفق می کند، می نویسد:
«درک درست تبلیغات یا حتی آموزش اصول و مبانی آن، باید با دیدی صحیح آغاز شود، تبلیغات فن فروشندگی است. اصول آن اصول فن فروشندگی است. موفقیت ها و شکست ها، در این دو حیطه، بر اثر دلایلی مشابه پدید می آیند. پس هر پرسش تبلیغاتی باید طبق استانداردهای فروشندگی پاسخ داده شود. بر این نکته تاکید می کنم. تنها هدف تبلیغات، افزایش فروش است. سودآوری یا عدم سودآوری آن به میزان فروش بستگی دارد. تبلیغات برای ایجاد یک تاثیر کلی نیست‎؛ برای ثبت نام شما در اذهان مردم نیست. برای کمک به فروشندگان دیگر شما نیست. با آن مثل یک فروشنده رفتار کنید. آن را مجبور به توجیه خود کنید. آن را با دیگر فروشندگان مقایسه کنید. هزینه و نتیجه را حساب کنید. بهانه ای را از یک فروشنده خوب نمی پذیرید، از آن هم نپذیرید. آنگاه چندان به خطا نخواهید رفت.»

وظیفه مهم تهیه کننده آگهی انتقال نکات فروش به مزایایی است که برای خریدار دارد و آگهی دهنده همیشه باید در موقع تهیه آگهی، خودش را به جای خریدار بگذارد و متوجه باشد که آگهی را از درون چشم خریدار که جنس را می خرد تهیه نماید نه از نظر تولید کننده جنس که می خواهد جنس خود را به فروش برساند. پس اولین اصل در تهیه آگهی تبلیغاتی جلب اعتماد مشتری با آموزش صادقانه است.

مهمترین اصل در تبلیغات، تاکید بر منافع مصرف کننده است. وقتی یک آگهی یا نامه تبلیغاتی می نویسد، هشدار جی آبراهام را به یاد داشته باشید:
«این واقعیت را در نظر داشته باشید که مردم به بزرگی شما هیچ اهمیتی نمی دهند. تنها چیزی که برای آنها مهم است نوع سود، مزیت، خدمت، یا بهبود شخصی ویژه ای است که ارایه می دهید. شما چگونه زندگی آنها را بهبود خواهید بخشید؟ شما چگونه زندگی راحت تری برای آنان ارایه خواهید دید؟ آیا آنها را خوش قیافه تر خواهید ساخت؟ آیا آنها را ثروتمندتر خواهید کرد؟ آیا می خواهند بدانند شما از چه طریقی کیفیت، ارزش، لذت، سودآوری را در زندگی آنها بهبود خواهید بخشید. بازاریاب های معدودی واقعاَ به این نکته پی برده اند! مردم اهمیت نمی دهند شما چه می خواهید! تمام کارهایی که در تبلیغات، در بازاریابی، در فروش انجام می دهید باید تنها اطلاع رسانی این نکته باشد که شما به چه طریقی به مشتریان فعلی و آتی خود سود خواهید رساند.

حوزه های مشاوره تبلیغات


خدمات مشاوره تبلیغات در یک بازه ی بلند مدت با مشارکت کارفرما در قالب یک پروژه ارائه می شود و مشاور نقش توصیه کننده ، برنامه ریز و ناظر را بر عهده دارد و بر اساس شناخت عمیقی که درون و بیرون شرکت مشتری کسب نموده است برای رفع مشکلات آن شرکت برنامه ریزی نموده و به مدیران آن شرکت در زمینه اجرای آن برنامه توصیه های لازم را ارائه کرده و بر اجرای برنامه نظارت می کند. این روش برای رفع مشکلات و برنامه های توسعه ای بسیاری از شرکت ها مناسب و نتیجه بخش است . در ابتدای این پروژه ضمن تشکیل جلسات آسیب شناسی و تحقیقات بازار و در نهایت کمپین تبلیغاتی منحصر به فرد برند و سرکت شما ارائه خواهد شد و سپس توسط این مجموعه پیاده سازی آن مدیریت و نظارت خواهد شد .





اشتیاق ما نهفته در موفقیت برند شماست ...

شرکت ما متشکل از افرادی است که سالها در حوزه موضوعات مختلف و محصولات و خدمات متنوع در داخل و خارج ایران مشغول اند و تجربیات گرانبهایی در این حوزه ها کسب نموده اند. امروز مفتخریم تا با در اشتراک گذاشتن این تجربیات به درخشش برند های دیگر در حوزه های مختلف کمک نماییم. متخصصین این مجموعه با در اختیار داشتن توان فکری و خلاقیت وایده های ناب در حوزه های مختلف در کنار تجربیات گرانبها در این سال ها بر آنند تاپیاده سازی ایده های نو در گسترش برند شما سهیم باشند. نیاز به یک تیم متخصص در هر یک از این حوزه ها در میان شرکت های ایرانی و برند های با سابقه و همچنین نوپا تا شکل گیری مفهومی درخور برند شما یک اصل اساسی و مهم است.
مجموعه ی رایان نت هم اکنون با داشتن چندین شخصیت حقوقی در داخل و خارج ایران خود نمونه ای بارز از توانایی ما در پیاده سازی گفته هایمان است. کسب و کار های زیر مجموعه این شرکت در ایران و بین الملل گواه این مدعاست.


 

آنچه بر آن می بالیم، تخصص چندین ساله ی مجموعه ی ما در تبلیغات حوزه های مختلف است


مجموعه ی رایان نت، با داشتن سابقه ای طولانی در زمینه ی بازار یابی و تبلیغات و گرد هم آوری متخصصین این حوزه به همراه ارتباطات گسترده قصد دارد تا در شکل دهی و بهینه سازی برند های نوپا و توسعه ی برند های کهنسال ایرانی، آنها را در نیل به اهدافشان در این مسیر پشتیبانی کند.

برندیجیتال